Rasy
Nekroni
"Dnes musíme začít něco,co nám bude jistě trvat delší dobu - popsat Ocelové démony ,zjistit jejich původ ,cíle a jejich silné a slabé stránky v boji.Zatím můžeme zkusit odhadnout aspoň nějaké informace o jejich slabinách ze záznamů a vyprávění.Všechny tyto věci ale musíme udělat rychle jinak budeme zničeni a zapomenuti."
Inkvizitor Hoth
Oživlí ale neživí,tito mechaničtí bojovníci přicházejí zničit všechny živé.Jsou záhadní a smrtící.Protože nosí velmi pokročilé zbraňové systémy,dovedou Nekroni zničit většinu protivníků které potkají ještě dříve než jim to jsou oběti schopné vrátit.Jedna z jejich nejznekliňujících vlastností je schopnost dále bojovat i po smrtelném zranění. .
________________________________________________________________
Hodnocení hrozby Nekroní flotily
Imperiální flotila zaznamenala zvýšený počet setkání s Nekroními loděmi. Tato střetnutí obecně skončila katastrofou se ztrátami tak vysokými, že memohly být vybudovány ani základní zkušenosti . Pokud tato situace nebude napravena vítězství bude nedosažitelné. Shromáždil jsem všechny dostupné informace o Nekroní flotile, abych mohl předložit toto shrnutí jejich složení a možností. Z nouze je primárně převzato z bitevní flotily Obscuras tady na Cypra Mundi ale zároveň obsahuje svědectví důstojníků z bitevní flotily Ultima během Syamnského incidentu.
V téměř třiceti zaznamenaných střetnutích bylo identifikováno celkem pět tříd Nekroních lodí. Tyto můžou být rozděleny do širokých typů shodující se s naší klasifikací, speciálně Hlavních (včetně bitevních lodí a křižníků) doprovodných lodí. Zatímco tyto třídy přesně odrážejí velikost a potenciál Nekroních lodí, nemají stejné taktické zařazení jako naše vlastní lodě. Například Imperiální doprovodné lodě se specializují na průzkum, pronásledování nepřátelské flotily a poskytování blízké podpory Hlavním lodím. Nekroni nenásledují tuto doktrínu. Jejich eskontní lodě jsou více agresivní a mise jsou často svěřeny flotilám složeným výhradně z doprovodných lodí. Imperiální Hlavní lodě normálně útočí ve formaci která jim dovoluje vzájemně si poskytovat podporu. Nekroní hlavní lodě nepoužívají žádné rozeznatelné standardní formace, samozřejmě příležitostně je jejich chování podobné útočným plavidlům, kde každá loď bojuje nezávisle na zbytku flotily. V tomto ohledu je jejich taktika podobná Eldarům, Ohromující rychlost a použití zdrcují palebné síly. Zjevná anarchie této taktiky vzácně hendikepuje jejich efektivitu a toto je má teorie je zde řídící metoda tak sofistikovaná že nemůže být správně analyzována na základě našich nynějších zkušeností.
Stejně jako u Eldarů Nekroní taktika spoléhá na kvalitu jejich lodí, které jsou, jestliže něco, dokonce ještě pokročilejší. Žádná Nekroní loď nebyla nikdy spatřena jak vstupuje nebo vystupuje z warpu. V opakujících se případech, se Nekroní plavidla objevila v maximální senzorové vzdálenosti ačkoli nebylo zaznamenáno žádné přiblížení. Během útoku na Horloth bylo hlášeno že na první pohled Nekroní flotila znatelně zpomalovala. Což vyzdvihuje možnost, ať je jejich prostředek pohonu jakýkoliv, je tak rychlí, že plavidla pohybující se plnou rychlostí jsou nezachytitelná. Fakt že zpomalují do boje naznačuje, že dokonce ani oni nejsou schopní provádět jemné manévry nebo přesně zaměřovat nepřátele když cestují plnou rychlostí. Jako mnoho dalšího okolo Nekronů je toto záhada která může být vyřešena pouze zaujmutím jedné jejich lodi. Obávám se že podobné dobrodružství by stálo nesnesitelně moc lodí.
Kde naše lodě spoléhají na ochranu Voidovích štítů, Nekroní lodě používají kombinaci maskování a přizpůsobivosti. Jejich trupy zakrývají všechno vnitřní energetické záření a zabraňují přesnému sledování. Jen tehdy když změní kurs rychlost nebo vypálí ze svých zbraní mohou být skenovány spolehlivě. Doté doby Nekroní lodě vypadají jako senzorické přízraky. Prakticky, ačkoliv toto často stačí pro účely zaměřování. Mělo by být znamenáno, že zatímco jsou Nekroní lodě rychlé a obratné, nejsou schopné náhlých změn směru dostupným Eldarským plavidlům, proto je doporučováno přestřelování.
Dokonce když je zaznamenán zásah, jsou Nekroní lodě extrémně odolné. To co by byly ochromující údery pro Imperiální křižník často nezpůsobí ani povrchové poškození Nekroní lodě. Nemáme jisté vysvětlení proč, protože třídy které jsme identifikovali nejsou dostatečně masivní aby mohli nést pancéřování požadované tloušťky. Víme že mají působivou schopnost automatických oprav, které jsou zdánlivě schopné opravit prakticky jakékoliv poškození v řádu minut. Tato technologie není nezničitelná, ve chvíli kdy je aktivován neviditelné vlastnosti Nekroního trupu jsou sníženy a zanechávají loď mnohem zranitelnější.
Všechny Nekroní zbraňové systémy využívají energetickou projekci. Efekt je vzhledově podobný bleskovému oblouku ale je o hodně nebezpečnější. Předpokládá se že tato energie je extradimenzionálního původu. Bez ohledu na zdroj je projekce velmi přesná na vetší vzdálenosti používající zaměřovací částicový paprsek. V některých případech bylo viděno jak výboje prošly skrze štíty aniž by je poškodily. Nekroní lodě doplňují tyto zbraně různými druhy hrůzných systémů krátkého dosahu. Nejběžnější je použití hejna malých 'Skarabů' robotů na zamoření trupů cílových lodí před tím než vyšlou signál který v zasažených sektorech přeruší veškerou komunikaci a kontrolní funkce. Další běžná Nekroní zbraň zahrnuje náhlí výboj uskladněné solární energie ze všech částí trupu, který způsobí poškození všech lodí v blízkosti. Výšleh je dostatečně silný na přetížení štítů jakéhokoliv eskontního plavidla Imperiální flotily a efekt několika překrývajících se nárazů může být nebezpečný i pro Hlavní loď. Jakákoliv flotila napadající Nekrony může očekávat že se stane cílem naloďovacích akcí. Jakmile jsou štíty vypnuty nájezdníci obvykle napadnou několik palub současně. Námořníci ozbrojeni brokovnicemi nejsou pro Nekroní válečníky žádný protivník v tomto typu boje, takže dokud se nenajde lepší řešení, těžší zbraně budou vydány a riziko poškození lodních systémů tolerováno. Naopak nalodění proti Nekroním lodím bylo efektivní proto že jejich válečníci pomalu reagují na hrozbu, poskytují tak čas nájezdníkům nastavit nálože a ustoupit dřív něž se dostanou pod těžký útok.
Nekroní lodě předvedli schopnost snadno se stáhnout z boje zdánlivým zmizením a toto důvodem toho proč je nemožné obrátit Pyrrhova vítězství ve významná. Ke dnešnímu datu nebyla zajata žádná Nekroní loď v bitvě, díky ne zrovna malému přispění této schopnosti.
Dokud jsou schopni utíkat z nepříznivých střetnutí je nepravděpodobné, že vymyslíme opatření proti jejich pokročilé technologii. Na druhou stranu, Nekroní nechuť bojovat do konce znamená, že velitelé kteří zapomenou na opatrnost a budou se snažit způsobit co největší poškození mohou být úspěšnější než tací co se snaží zachovat svoje síly. Toto mě vede k myšlence, že porážka nekoních flotil je úkol vyžadující nesobecké obětování a vytrvalou zuřivost. Naštěstí Impérium nemá nedostatek obojího.
Imperiální garda
"Eldaři,Tyranidi,povstalci,kacíři a síly Chaosu útočí na Impérium každou chvíli.Kamkoli se podíváš,pod každý kámen ,za každý strom ,tam je nepřítel Lidstva a Císaře který chce svrhnout 10 000 let trvající pořádek a prosperitu.Víš co nás musí ochránit před celou galaxií přeplněnou nenávisti,utrpením a zlem?Ty hochu,ty protože ať chceš nebo ne ,teď jsi v armádě!"
Komisař Cragg před bitvou o Ultimus VII
Imperiální Garda je největší vojenskou organizací která kdy existovala.Jsou základním pilířem obrany Imperiálního vesmíru.Tito stateční muži a ženy,kteří pocházejí ze všech koutů známího vesmíru ,nasazují své životy při ochraně Impéria.Jejich odměnou je vědomí ,že Impérium je silné ,nezlomné a připravené kdykoli bránit to ,co je právoplatně jejich.
-Planeta Cadia je jedna ze strategicky nejdůležitejších oblastí v Impériu.Leží v stabilním vesmíru před Okem Teroru zvaném také Cadianská Brána.Toto je jediná bezpečná cesta z Oka Teroru přímo k Zemi.Kvůli tomu jsou Cadianští vojáci tvrdí a používaní k řešení problémů s nájezdy Chaosích Space mariňáků z Oka teroru.Nájezdy Chaosu a Eldarů jsou tam na dennícm pořádku.
-Catachánští bojovnící pocházeji z planety Catachan, smrtelného světa plného džunglí kde nic není tak jak to vypadá.Na Catachanu je boj cestou ke každodennímu přežití.Je něm nejvyšší úmrtnost na to že je jeden ze světů kde se nebojuje.Všichni lidé jsou trénováni od chvíle kdy jsou schopni držet zbraň v ruce.Vytvořili specializovaný styl boje založený na nízké viditelnosti a vysoké pohyblivosti. Jedině to jim pomáhá přežít na Catachanu ale i kdekoli jinde.
-Steel Legie je mechanizovaný pěchotní regiment Imperiální Gardy.Historie je neznámá.Jediné co víme je že tato armáda byla založena během 3. války o planetu Armaggedon na stejné planetě.
________________________________________________________________
SLAVNÉ BITVY IMPERIÁLNÍ GARDY
KATACHANŠTÍ PRALESNÍ BOJOVNÍCI
Pluky rekrutované z pralesního světa smrti Katachanu jsou známé jako experti na boj v silně zalesněném terénu, především bažinách a hustém podrostu džungle. Všichni jsou velice schopní bojovníci a vzhledem k vyšší gravitaci jejich světa jsou silnější než většina lidí. Jsou divoce hrdí a spíš než z nějaké úcty k autoritě spolu bojují ze silného pocitu společné věci. Narozdíl od většiny pluků není neobvyklé, aby byl Katachanec na důstojníka povýšen z obyčejného vojáka. A přestože Katachanské pluky bojují na mnoha různých typech bojišť, nejvíce smrtící jsou v husté džungli.
PŘECHOD PŘES XANIJES
Řeka Xanijes se na Matapu IV. rozpíná na více než 4,000 mil. Během protahovaných bojů proti oddílům Zrádcovské legie Železných bojovníků ji musel Katachanský VI. pluk (‘Kobry’) překročit i proti silnému odporu. Železní bojovníci se stahovali před rychlou ofenzívou Ryzanského IX. obrněného pluku, a na ústupu ničili všechny mosty. Přesměrovat ofenzívu na zbývající mosty by Imperiální gardě zabralo několik týdnů. Plukovník Kober Kore se dobrovolně přihlásil, že jeho pluk zaujme pozice za Xanijes a udrží je tak dlouho, dokud inženýři Ryzanského IX. nezbudují most pro své tanky.
Útok začal za posledního světla, kdy tři roty Katachanské pěchoty přebrodily mělčiny Xanijes u Matapanského masivu. První četa téměř dosáhla druhého břehu (řeka byla v tom místě téměř tři sta metrů široká), když je spatřily stráže zadního voje Železných bojovníků. Střely z bolterů začaly svištět vzduchem, ale Katachané odvážně pokračovali v postupu nehledě na těžké ztrát. Podpůrná palba Ryzanů byla kvůli panující temnotě jen sporadická – Kore úmyslně zvolil zataženou noc, která měla jeho přechod zakrýt. Proti Katachanům brzy stálo množství tanků Železných bojovníků, zejména půl tuctu Predátorů. Obrnění nepřátelé způsobily další těžké ztráty, ale pěchota odvážně držela, dokud nebyly na provizorních vorech převezeny jejich protitankové a podpůrné oddíly. Když byly těžké zbraně na místech, začali si Katachané na Železných bojovnících vybírat vysokou daň. Neustále se temnotou přesouvali, aby odpadlým Vesmírným mariňákům znemožnili určit jejich přesný počet či pozici. V příštích osmnácti hodinách odrazili Katachané tři protiútoky, zatímco Ryzané postavili nejprve pontonový a pak pevnější most.
S prvním světlem příštího dne (Matapanská noc trvala v tom období asi dvacet hodin) začaly přes Xanijes rachotit první Ryzanské tanky, které nedaly Železným bojovníkům žádnou šanci seskupit se a zbudovat opravdové obranné postavení. Válka trvala ještě další tři měsíce – byla by však podstatně delší, nebýt oběti, kterou oné krvavé noci přinesli Kobry.
BITVA O PEKELNOU HORU
Při protipovstaleckých operacích na Saduja Minoru dostala 3. rota Katachanského XVII. pluku (‘Vyjících ďáblů’) rozkaz dobýt nepřátelské pozice ve spletitých pralesních údolích mezi Sierrskými pahorky. Protivník byl dobře zakopán a ovládal podzemní síť bunkrů a tunelů, která mu umožňovala pohybovat se po úbočí hory pod povrchem a vyhýbat se tak průzkumu a bombardování letadel Imperiálního námořnictva hlídkujících na obloze. Po přípravném útoku stratosférických letounů a dělostřelectva si 3. rota začala probojovávat cestu po strmém svahu, o to těžší, že nedávné deště proměnily pralesní půdu ve změť bahna a tlejícího listí. S využitím svého celoživotního tréninku a znalostí se však Katachané dokázali dostat na dostřel povstaleckých pozic s minimálními ztrátami. Následovala zdlouhavá přestřelka, až nakonec poručík Folie zavelel 2. četě k přímému útoku a její plamenomety vyzbrojené oddíly zatlačily zrádce do jejich podzemního bludiště. Divoké boje v chodbách pokračovaly téměř hodinu, dokud útočníci s použitím náloží nezřítili mnoho komor a nevytlačili tak povstalce znovu na povrch. Tam už je Katachané snadno postříleli; jejich dokonalá orientace na bojišti jim umožnila zničit nepřítele, který je mnohokrát přečísloval. Místním je nyní vrchol známý jako Pekelná hora, odkaz na zuřící ohně a valící se černý kouř, který zahalil hřeben ve chvílích nejzuřivějších bojů.
MORDIANSKÁ ŽELEZNÁ STRÁŽ
Kultura Mordianu je legendární svým přísným a disciplinovaným režimem. Na úlovém světě ponořeném do tmy jsou prostředky vzácné, a každé Mordianské dítě se učí naprosté úctě k autoritě už od narození. Z toho důvodu Mordianští Imperiální gardisté svým důstojníkům bezvýhradně důvěřují, a ke zničení nepřátel jim dopomáhají vysoce účinná a regulovaná střelecká cvičení. Sami Mordiané tvrdí, že dokud bude v jejich čele stát důstojník, probojuje se Železná stráž třeba až do samotného pekla. Jen málokdo by nesouhlasil.
OBRANA BARBAROSSY
Roku 796.M41 napadly Imperiální úlový svět Metrolis jednotky Orčího válečného Diktátora známého jako Velký despota z Dregruku. Naštěstí pro Metrolisany přistály hordy Velkého despoty více než tisíc kilometrů od hlavního úlu, Barbarossy. Cestou přes popelové duny se zelenokožci dali do dobývání sousedních úlů. Mezi Despotou a Barbarossou stály čtyři další úly, a u každého města zelenokožce čekali odhodlaní obránci. Jak se délka Orčího pochodu protahovala ze dnů na týdny a pak měsíce, byl na Mordianu (vzdáleném pouhých patnáct světelných let) zverbován pluk a odvelen do Metroliské soustavy. Rozhodnutí velících míst znělo, že Barbarossa musí být udržena za každou cenu, takže Mordianský III. byl umístěn do hlavního města, připraven k boji po boku místních obranných sil a divoké milice zrekrutované z těch nejzuřivějších úlových gangů v oblasti. Ke službě byli donuceni i popeloví nomádi, kteří odvedli skvělou práci při útocích ze zálohy a ještě více postup Orků zpomalili, čímž získali pro přípravu Barbarosské obrany více času. A tak se armády Velkého despoty snesly na Barbarossu v době, kdy začínala hořká zima a duny bičovaly mrazivé prašné bouře.
Přes všechnu svou dravou povahu byla milice úlových gangů při obraně nejnižších pater úlu rychle překonána. V úzkých prostorech tunelů a komor zvýhodňovaly krátké vzdálenosti spíše Orky než lidské obránce. A tak si Orkové postupně začali prorážet cestu vzhůru a cestou masakrovali bránící posádky, které se pokoušely zastavit příval zelenokožců do průmyslových pater špice. Obrana nejvyšších pater před vyjícími hordami Velkého despoty připadla Mordianům. Zabarikádovali několik hlavních přístupových cest a navedli Orky na široké náměstí známé jako Mramorové zahrady. Tam, mezi mnoha sochami velkých hrdinů minulosti, kolem zurčících fontánek a na dovezených Luptianských modrých trávnících, rozvinuli Mordiané své palebné linie. Orkové se rozdělili do tří skupin – jedna postupovala proti Mordianům přímo, zatímco ostatní dvě se vydaly vlevo a vpravo a pokusily se Železnou stráž obklíčit. Orčí řady zasypávala salva za salvou z laserových pušek, které doplňoval rachot těžkých bolterů a hřmění automatických kanónů. Vražedné plechovky vybuchovaly v záplavě plamenů, když prostorný park začaly křižovat paprsky laserových děl.
Frontální útok byl zcela zastaven a levé křídlo Mordianů dokázalo odrazit záplavu zelenokožců, kteří se pokoušeli zaútočit kolem toho konce linie. Na pravé straně však bleskový útok Orčích lehkých vozidel a Bouřňáků narazil do Mordianů, rozbil jejich formaci a pronikl hluboko za jejich pevné palebné linie. Až pak nasadil Plukovník Grauer své zálohy – jednu rotu plamenometných tanků Pekelný pes a půlrotu Leman Russ Exterminátorů. Obrněná vozidla se do vřavy přihnala od hlavního vchodu do Mramorových zahrad, zbraně Exterminátorů hřměly a každý výstřel vysekl v těsně nakupených Orcích krvavý pruh. Pekelní psi vrazily do řad Orků a desítky jich pohltily požáry. Když jejich smrtelný jekot zazněl nad praskáním plamenů, začala se Orčí horda před tímto novým masakrem stahovat. Na to odpověděla Mordianská pěchota, postupovala po četách a zasypávala ustupující Orky další palbou. Těch pár Orků, kteří přežili, uprchlo do nejhlubších oblastí úlu, a v nižších patrech do dnešní dne probíhají pravidelné čistky, které zajišťují, že se znovu nerozmnoží natolik, aby úl ohrozili.
PEVNOST BYZRA
Zemědělský svět Byzra leží asi 75 světelných let od Mordianu. Krom místních oddílů záškodníků Byzru bránila také rota Mordianského XXI. pluku. Rota byla rozdělena do několika posádek, od jednotlivých oddílů umístěných v nepočetných osadách světa, po celou 4. četu v pevnosti Byzra – jediné pevnosti a hvězdném přístavu planety. Eldaři zaútočili jako obvykle nečekaně, malá jednotka cizáků se snesla téměř na střechu pevnosti Byzra. Překvapivým útokem téměř dobyli citadelu při první zteči, dříve než Astropat pevnosti vůbec mohl poslat jakoukoliv zprávu. Hrdinná poslední obrana 3. a 4. oddílu, které zemřeli do posledního muže, však zadržela Strážce a bojovníky Aspektů dost dlouho, aby Astropat stihl do éteru promítnou volání o pomoc. Četa držela hradby bašty sedm hodin, vybičována k zázračným hrdinským skutkům příkladem, který poskytoval Komisař Dower – odvážný Komisař, který sám pobil oddíl bojovníků Aspektu Bodavého škorpióna poté, co zemřel poručík Lage a jeho velitelský oddíl. Později padl, když se vrhl proti sněmu Čarodějů vedoucích Eldarský útok. Jeho energetický meč je dodnes uchováván ve stázové komnatě zbrojnice pevnosti. Čas, který hrdinnou obranou pevnosti získali, využil zbytek roty na Byzře moudře, zverbovali místní milici a dohlédli na to, aby se farmáři a jejich rodiny bezpečně ukryli v bunkrech zbudovaných právě k ochraně obyvatel před takovými útoky. Také poskytl Imperiálnímu veliteli Hournovi čas uniknout spolu se svou rodinou a pomocníky raketoplánem.
Temní Eldaři
"Nikdy nezapomenu na to, co jsem viděl na stanici Obsidian. Kosti pěti set statečných mužů ležely rozházené ve větracích šachtách. Jejich krev kapala ze zdí a stropů ubytoven. Jejich vnitřnosti visely z kontrolních panelů jako zvrhlé ozdoby nějaké šílené oslavy. Ale ani jedna lebka nebyla nalezena. Všechny byly odneseny jako trofeje těmito nelítosnými útočníky."
Inkvizitor Absolvus
Jedna z nejobávanějších armád ve vesmíru, Dark Eldaři útočí s bleskovou rychlostí. Jsou rychlí, prohnaní a krutí. Tito piráti jsou obklopeni tajemstvím. Jejich útok je téměř vždy smrtelný a když není, tak je ještě horší. Dark Eldaři berou zajatce jen, aby měli oběti pro své zvrhlé experimenty. Na ty, kdo měli takovou smůlu, že přežili úvodní útok, čeká neskutečné utrpení.
I když sami sebe berou jako protiklady Eldarů, mnoho Eldarů si myslí, že opak je pravdou. Myslí si, že jsou to ti Eldaři, kteří byli slabí na duchu a vědomí a proto se do jejich duší dostal Chaos. Teď, když jsou zkorumpováni Chaosem už pro ně není žádné odpuštění. Mezi normálními Eldary a Dark Eldary vládne intenzivní rivalita.
O Dark Eldarech toho není moc známo, zpravidla kvůli tomu, že na bojišti po jejich útoku jen zřídkakdy zůstane někdo, kdo přežil. Jen někdy se stane, že se někomu podaří ukrýt nebo utéct a ten většinou zešílí z toho, co viděl nebo z bezpočtu otravných látek, které Dark Eldaři používají na čepele svých zbraní. To zajistí, že i když zasažený nezemře ihned, stejně časem zemře.
Tau
Rasa Tau,pocházející z východního okraje galaxie je relativně mladou rasou v galaktickém měřítku.Její vývoj trval zhruba 2000 let a přitom má jedny z nejpokročilejších zbraní jaké kdy mohlo bojiště 41.tisíciletí poznat. Rostoucí impérium se rychle dostávalo do okolního vesmíru kde potkávalo ostatní rasy.Některé se k jejich impériu přidaly jiné s nimi navázaly výhodné obchodní pakty,poskytující Tauům nové technologie a poznatky o okolním vesmíru.
Tauí civilizace je založena na kastovním systému který určuje postavení jedince ve společnosti.Mají 5 kast: Oheň(Shas),Zemi(Fio),Vzduch(Kor) a Vodu(Por).Pátá kasta je tajemná kasta Duše(Aun) která stmeluje ostatní kasty dohromady.
Kasta Ohně je armáda Tau,poskytující pěchotu,tanky ,bojové obleky a ostaní věci nutné pro obranu před nepřáteli.
Kasta Země je základ Tauí říše.Jsou v ní obsaženi všichni inženýři a architekti bez kterých by nepracovaly farmy a továrny.
Kasta Vzduchu jsou piloti a posádky vesmírných lodí kteří žijí téměř celý život v beztížném stavu.
Kasta Vody jsou politici,byrokrati,diplomati a administrátoři kteří zajištují vztahy mezi kastami a diplomacii s cizími rasami.
Kasta Duše jsou vládci Tauí říše-spekuluje se ,že používají psychickou nebo na feromonech založenou kontrolu ostaních kast protože ty jsou jim bezvýhradně oddány.
Tauové veří že pro jedince je dobré když může pracovat s ostaními na vyšším dobru v zájmech říše.
Při dobývání vesmíru se Tauové dostali na planetu Pech ,obývanou rasou cizáků známých jako Krooti.Po boku nich bojovali proti Orkům.Tauové usoudili že jsou velmi užiteční a brzy se Krootí lodě známé jako Warpspheres začali objevovat v Tauských flotilách čím dál tím častěji.Tauové jsou znechuceni jejich sklony ke kanibalismu ale váží si jich jako sliných a cenných válečníků.
Tauové raději střílí svými nadmíru pokročilími zbraněmi než aby šli do boje zblízka.Raději vyhrávají technologií než brutalitou.Krootí spojenci jim dávají vítanou posilu v boji na blízko ve kterém jsou Tauové velmi slabí.
Tyranidé
""Na postupující hordy Tyranidů je strašlivý pohled.Pobíhající Termaganti za zády smtících Genestealerů,obrovští Carnifexové postupující před vysokými Tyranid Warriory v lavině chitinových plátů,vyceněných zubů a sekajících drápů.Je težké udržet disciplínu mužstva proti tomuto strašlivému nepříteli protože mnoho mužů začne panikařit a prchat při pohledu na přibližující se hrůzu."
Inkvizitor Agmar:Bitva s Rojem u Nifiru II.
Z nejvzdálenejších částí vesmíru přicházejí divocí a cizí Tyranidi.Tito tvorové s hmyzovitým vzhledem rozhodně nesmí být podceňováni.Je to dávná vysoce vyvinutá rasa s vysokou přizpůsobivosti a zarputilostí.Tyto zrůdy jsou mistry genetického inženýrství.Cestujíci v Rojích,tyto monstra dovedou zaplavit jakýkoli solární systém a zbavit ho jakékoli známky života.Všechem genetický materiál který takhle získají skladují a snaží se z něj vytěžit to nejlepší pro další vývoj svých zbraní a vojáků.
Momentálně se na hranicích Impéria objevil Roj Kraken který už stihl pohltit desítky imperiálních světů.I když každé setkání poskytuje další neocenitelné informace, lidstvo stále nenašlo jistou cestu jak zastavit postupující Roj.Protože každý Roj znamená vážnou hrozbu pro celou galaxii většinou se lidé spojí s Eldary aby této síle čelili společně.
Tyranidí armády jsou extrémně rozmanité.Většinou se skládají ze 6 a více rozdílných ras.To dělá obranu proti nim velmi složitou protože každý živočich vyniká v jiném způsobu boje.V každém boji je přítomna Synapsová potvora která zajištuje spojení s Nadvědomím během bitvy.Jakákoli výbava tyranidích vojáku je živá,rostoucí součást jich samých.
Jak Tyranidi dobývají nové planety a absorbují DNA tvoří se nové,předtím neviděné rasy.Tyto rasy bývají vidět na okrajích Impéria kde Roj testuje jejich schopnosti a způsoby nasazení.Rasy ze kterých pocházejí jsou jimy děšeny a fascinovány zároveň protože to většinou vyjadřuje ztělesnění nočních můr.Odpudivá,dvounohá potvora s jistými rysy člověka...mocné ,obrovskými psychickými silami vládnoucí stvoření ,ne nepodobná Eldarům...obrovské,svalnaté a zelené zrůdy které se rodí pomocí spor...a nespočet dalších nezdokumentovaných hrůz které čekají každého kdo se odváží postavit do cesty Roji Kraken.
Orkové-Historie
"Orkové zamořili galaxii z jednoho konce na druhý s jejich nezastavitelnou brutalitou a neskutečnou divokostí.Jsou rasa tak hluboce zakořeněná do války ,že mír je pro ně něco naprosto nepochopitelného.Nemohou být uplaceni pak se obrátí proti tomu kdo se o to snažil.Modlím se pro všechny bohy aby je zdecimovala nějaká nepředvídatelná katastrofa jinak se bojím že jsou to oni ,ne my, kdo vládnou galaxii."
Nejvyšší Lord Xanthias
Orkové jsou nejnásilnější a nejagresivnější rasa jakou kdy lidstvo potkalo.Po stovky let se je lidstvo pokoušelo vyhladit.Když není žádný jiný nepřítel na blízku ,tak tito barbarští bojují klidně i mezi sebou.Je naprostá záhada jak je možné že jejich počty pořád rostou i když se zabíjejí mezi sebou.
Vojáci potkávají mnoho typů orků ,od obroského svalnatého Warbosse po mrňavého,téměř komického Gretchiního otroka.Jejich kůže je zelená kvůli chlorofilu který obsahuje.
Mnoho nepřátel podcenilo sílu a inteligenci orků a většina z nich už nežije.I když vypadají jako velcí ,hloupí obři jsou to překvapivě dobří mechanici.Jsou přitahováni zbraněmi a stroji nepřátel.Pro orky nemá život ostatních orků velkou cenu, hlavně když dopomůžou k dosažení cílů které potřebují.Nakonec, nebojí se hodně riskovat když zavádějí nové zbraně a stroje.Kvůli tomu si žádný velitel nemůže být jistý co na něj orkský velitel připraví.
________________________________________________________________
Popis
Orkové jsou divošská a brutální rasa, která miluje války. Jsou dominantním článkem Orkoidní rasy, do které náleží Orkové, Gretchini a Snotlingové. Orkové jsou ve vedení, protože jsou ti největší, nejdrsnější, nejzákeřnější a nejvíc válkychtiví z jejich druhu.
Orčí mysl je zcela oddána honbou za mocí a válčením. Orkové jsou stateční a drsní a jejich těla mají přirozenou odolnost, která jim umožňuje přežít těžká zranění a nejprimitivnější chirurgické zákroky.
Gretchini
Gretchini jsou hodně podobní orkům, ačkoliv nejsou tak brutální, silní nebo drsní jako jejich větší bratranci. Menší Gretchinové jsou více mazaní a prohnaní.
Snotlingové
Hlavní rolí snotlingů je pěstování hub. Starají se také o Squigy. Snotlingové jsou chováni a vychováváni třídou Orků zvanou Runtherds.
Nobové a Warlordi
Nobové jsou Orčí šlechta. Jsou to bohatí, bojem zocelení veteráni, kteří se dostali tam kde jsou díky tomu že byli větší, drsnější a zákeřnější než kdokoliv ostatní. Nobové jsou často v roli velitelů, nebo jsou organizovaní ve své vlastní vybrané bandě. Preferují společnost ostatních Orků stejného postavení. Jednotky Nobů jsou většinou velmi dobře vyzbrojené a vybavené.
Nejmocnějším a nejvěhlasnějším Nobům je udělen titul Warboss nebo Warlord. Nejlepší trofejí, kterou může Warlord získat je Helma Space mariňáka. Orkové posuzují Warlorda podle toho kolik a jak dobré protivníky porazil v boji.
Pokud se někdo uchází o titul Warlorda musí s bojovat se současným Warlordem v gladiátorském zápase v aréně.
Orčí Freebooterz
Orčí freebooteři žijí na okraji Orčí kultury. Jsou to malé potulné bandy pirátů, banditů a žoldáků, kteří nenáleží k žádnému Waaghu! Nebo klanu. Jsou dychtiví po dobrodružství, boji a kořisti. Tyto nesourodé bandy již dávno opustili jakékoukoliv klanovou loajalitu. Banda Freebooterů je nyní jejich jediným domovem. Křižují galaxií v malých polorozpadlých vesmírných lodích a skrývají se na izolovaných planetách a velkých asteroidech. Banda je vedená zkušeným Bossem nebo ‘Apitánem. Používají znak Jolly Orka (lebka orka se zkříženými hnáty :-) ), aby se oddělili od ostatních.
Squigové
Orkové používají Squigy k mnoha účelům, od jídla, přes vlasy a bradky až po munici, dokonce i jako zvířátka! Z nějakého důvodu se kdekoliv, kde se Orkové usadí, vyvinou Squigové. Nikdo neví přesně proč.
Oddboyz
Existuje mnoho druhů Oddboyz, ale nejdůležitějšími z nich jsou Mekboyové, Painboyz, Runtherdi a Weirdboyz.
Mekboyové vyrábí a udržují orkům zbraně, zbroje a vozidla. Jsou důležití pro Orčí Waaagh!
Painboyz jsou Orčí bojoví chirurgové a spolupracují s Mekboyi v instalaci mechanických částí na Orčí boyz.
Runtherdi cvičí Gretchiny a Snotlingy, a jsou odpovědní za jejich chov.
Weirdboyz jsou psykeři s nevypočitatelnými silami. Většina Weirdboyz je nucena žít mimo Orčí vesnici, protože jsou považováni za příliš nebezpečné pro ostatní populaci.
Motorky, Buginy a ‘Kult rychlosti (Da’ Kult of speed)
Orčí láska k rychlým vozidlům, mezi Orky známá jako ‘Kult rychlosti, obsahuje různé upravené motorky, buginy a rozhrkaná vozidla která mohou být použita orčí bandou.
Orčí Dreadnaughti
Orčí Dreadnaught je řízen Orkem který byl chirurgicky vpraven do stroje spoluprácí Painboye a Mekboye. Většina Orčích Dreadnaughtů má čtyři končetiny, ale existuje i menší dvoukončetinová verze.
‘Upravený kvéry
Orčí ‘Upravený kvéry mohou být bizarní a divné tvarem, mohou být také velmi silné a zároveň nebezpečné svému uživateli, protože žádný Mekaniak nechcebýt opožděn v dodávkách.
Waaagh!
Orkové se vyvinuli především k boji a to vede k rivalitě, či dokonce k otevřeným válkám mezi jednotlivými kmeny. Ačkoliv se může zdát, že jsou Orkové neorganizovaní a vzpurní, jsou schopní vysokého stupně spolupráce. Technomágové Adepta Mechanika identifikovali nízkou úroveň psychické energie v pozadí myslí všech Orků a Gretchinů.
Jak jednotliví Warlordi rostou na moci, jsou do jejich bandy přitahováni další a další Orkové a zaujímají podřízená místa pod jejich velením. To znamená, že se Orčí armády mohou shromáždit velmi rychle, rostouc do masivních hord, které se zničehonic objevují a útočí na nic nečekající planety. Waaagh! trvá dokud nejsou Orkové poraženi, nebo dokud jim nedojdou nepřátelé.
Chaos-Historie
"Po deset tisíc let vedeme Dlouhou Válku a naše nenávist pořád nejeveí známky oslabení.Ti kdo nás zatratili pocítí opravdovou moc Chaosu...Smrt falešnému Císaři ! Smrt slábnoucímu lidskému Impériu !"
Síly Chaosu jsou velmi odhodlaným nepřítelem Impéria.V minulosti byli odděleny od lidských světů zákony vesmíru. To se změnilo s narozením nejmladšího Chaosího boha Slaaneshe. S nástupem boha potěšní se utvořila mezidimenzionální anomálie nazvaná Oko Teroru. Portál k snadnějšímu ovládnutí lidstva byl otevřen.
Když Chaos ovládl Warmastera Horuse, málem zničil Imperátora i Impérium které vytvořil.Zrádcovské legie mohly být nalezeny všude po vesmíru jak pořádají nájezdy na planety a kolonie.Občas se obrovská armáda Chaosu utká s Imperiálními armádami ale je tady i pár dobře organizovaných Zrádcovských legií Space mariňáků.Možná je to kvůli rozdílům mezi samotnými bohy ,možná je to prostě povaha chaosu.
Khorne-Bůh boje a krve Pán války a boje,Khorne je nejmocnější ze všech Chaosích bohů.Má rád bojovníky kteří se do boje vrhají s nasazením a zuřivostí naopak nesnáší ty kteří bojují jen pro potěšení.Jeho vyvolená legie jsou {World Eaters}.
Tzeentch-Vládce osudu Tento bůh je mistr všeho magického.Jeho služebníci jsou čarodějové a kouzelníci.Má rád ty kteří jsou prohnaní a dovedou ovládat ostatní, ty kteří dovedou dosáhnout svých cílu bez použití brutální síly.
Nurgle-Pán hniloby Lákán rozkladem a úpadkem,Nurgle je bůh všech hnijících a umírajících.Je odpovědný za většinu morů a nemocí známého vesmíru.Má rád ty kteří jsou zdeformováni a zohaveni z nemocí a hnití.Jeho vyvolená legie je {Death Guard}.
Slaanesh-Princ Chaosu-Pán potěšení Nejmladší z Chaosích bohů,Slaanesh je nejkrásnější a nejvtíravější.Není tak mocný jako ostatní bozi ale zaslouží si stejný respekt.Dovede najít krásu a potěšení na jakémkoli místě a jeho služebnící bývají šílení a zvrhlí.
________________________________________________________________
Index Malleus: Ztracenci a zatracenci
Zákeřné vábení Chaosu je vše prostupující a kazí vše. Z těch kteří jsou jím upoutáni pouze ti nejsilnější sklidí přízeň bohů. Zbytek je smeten do řad Ztracenců a Zatracených- zrádci, mutanti a zplozenci Chaosu odsouzení bojovat a umírat v tisících z rozmaru svých vrtošivých a bezcitných pánů.
Tělesné charakteristiky
Ti jež upadnou pod vládu Chaosu mají mnoho tvarů. Mohou být lidští, nelidští, nebo nečistý kříženec obou. V mnoha případech je dokonce nemožné určit čím původně byli. Stigmata uctívání Chaosu zprzní všechna stvoření v odporné napodobeniny jejich původních těl s pokroucenými končetinami a zdeformovanými těly. Jejich těla je pokryté puklinami, vředy, záněty a tumory sotva zobrazují zkaženost jejich duší. Přeměna může být postupná, ale také může proběhnout doslova přes noc. Obecně ale ti jenž byli nedávno nalákáni mocí chaosu s příslibem jsou nejméně poznamenaní. Jejich řady jsou tvořeny bojovníky, piráty a odpadlíky, kteří se obrátili proti svému druhu výměnou za příslib moci. Mnohokrát v historii Impéria byli celé regimenty a planety svedeni Chaosem a přidali se do řad zrádců., stávajíc se nejnenáviděnějšími nepřáteli lidstva.
Hříšník může zhlédnout pravdu a hledat spásu. Může mu být odpuštěna minulost a bude rozhřešen smrtí. Zrádci však nemůže být odpuštěno. Zrádce nikdy nenalezne mír v tomto světě ani v tom příštím. Není nic tak bídného a nenáviděného jako je zrádce.
Kardinál Khrysdan
Zrádci mohou mít pouze malá stigmata, jako znamení na kůži nebo jiná znetvoření, která se dají snadno ukrýt. Často nosí těžký oděv, zbroj nebo róbu, obvykle doplněné maskami, přílbami nebo kápěmi, aby skryli svá hanebná znamení. Používají rouhavé obrázky a zakázané runy aby ukázali svou oddanost. Jako by jejich zrada mohla být odložena nebo odstraněna dle libosti, ale praví vyznavači Chaosu vědí že jsou již navěky zatraceni. Celé legie mohou být vytvořeny těmito zrádci, jako obávaní bojovníci Krvavé Dohody, nebo zlotřilá 9. Zrádcovská. Často jsou těžce vyzbrojeni a mohou mít ikonami namatlané tanky, Sentinely a obrněná vozidla k podpoře dobře vyzbrojené pěchoty. Časem se zrádci kteří přežijí padnou ještě hlouběji a přidají se k smečkám mutantů, kteří tvoří velký objem větších legii. Mezi mutanty je Znamení Chaosu často k vidění u rohatých bestií kde soupeří s hrubými zduřeninami a inverzemi, které tvoří zvířecí vzhled. Mutanti často nosí svá znamení otevřeně, ukazujíc svou oddanost k bohům Chaosu a doufajíc že získají pozornost za pro své činy. Zbroje a zbraně které mají vzájemně nepasují a jsou pokryté znameními boje, stejně jako jejich nositelé. Mezi mutanty je možné rozlišit mezi vlivy jednotlivých bohů Chaosu. Mutanti silně oddáni Khornovi bohu Krve jsou často svalnatá nebo jinač rozložitá, rohatá anebo chundelatá, zvířecky vypadající stvoření. Ti Slaneeshovi, Prince rozkoše, mohou být dlouhonohá, jasně poznačená stvoření. Ohavní mutanti Nurgleho předvádějí své ohavné oteklé, mokvající puchýře,a praskající vředy aby bylo jasně rozeznatelné že vyznávají Pána Moru. Tzeentchovi mutanti se rychle vymykají tělesnému popisu kvůli tomu že neustále mění tvar libý Pánu Osudu, ale díky tomu také nejrychleji ztrácejí humanoidní formu díky rašícím křídlům, chapadlům a výrostkům.
Nejextrémnější případy mutantů nejméně připomínají člověka, ať již chodí po dvou, po čtyřech nebo se pohybují jinačím způsobem. Tito mutanti jsou často masivní a mohutní, ale neví se jestli jsou to humanoidi změnění za hranici poznání, zvířata dotknutí Chaosem, nebo spojení několika kdysi oddělených jedinců ve vířivou, nerozpoznatelnou masu.
Domovský svět
Legie Ztracených a Zatracenců jsou složené z nejvíce zvrácených mutantů a zpustlých zrádců z ďábelské oblasti vesmíru pod vládou Chaosu. Nejznámější jsou nájezdy z Oka Terroru, odkad se Immaterium vylévá do galaxie v bouři warpové energie.
Stvoření Warpu mají pouze jeden znak se kterým si musíš dělat starost- jejich neumírající opovržení Císařem. Je tvým úkolem potlačit vzpouru kterou hlásají. Jediným jistým způsobem jak to udělat je vyhladit je do posledního.
Qualtak Shoran
V této oblasti vesmíru, existují planety v místech kde se zákony fyziky a přírody nepočítají, a krajina se neustále mění z rozmaru moci Chaosu která planetě vládne. Stejně jak se Abbadonovi Space mariňáci připravují na další nájezd nebo Černou křížovou výpravu proti Impériu, tak nejsilnější smrtelní otroci z různých kultů a kanibalské smečky démonů spolu bojují dnem i nocí( nebo čímkoliv co počítají ve svém pokřiveném světě) aby si vybojovali vstup na transporty. Věří , že bojem pro Chaos získají příležitost získat pozornost pánů Chaosu, možná dokonce i šanci získat přízeň samotných bohů. Více než cokoliv jiného je to šance jak uprchnout z nekonečných muk Oka terroru a získat zpět smrtelný svět. Další oblasti také vrhají vpřed své vlastní legie Ztracenců a Zatracených. Jakýkoliv region vesmíru rozeklaný mocí chaosu tvoří vlastní hordy, ať již proklaté pirátské pevnosti Maelstromu, zrádcovské planety ze Sabbatské hvězdokupy, nebo zaostalé podzemní světy východního Okraje(pozn. překl. sou nějak mimo, Země je taky na okraji galaxie, tzn. Pěkná prdel galaxie :-) ). Jakýkoliv větší odbočka(pozn. překl. Odbočka? Kua už by se v GW mohli naučit mluvit normální angličtinou :-) ) Chaosu vrhá své vlastní legie ve kterých se ti nejvíce ambiciozní, válkychtiví a amorální bojovníci shromažďují okolo jejich vlajek aby si získali reputaci nebo zemřeli při pokusu získat si jí. Kacíři a zrádci se přidávají k vítězným silám Chaosu v naději že přežijí ve službách nových pánů. Tito často zjistí že byli obětováni proto aby prokázali svou užitečnost ve službách Chaosu, nebo zaplatí vlastní duší, když už nemají co nabídnout.
První kontakt
Spravedlivé síly Císaře poprvé přišli do kontaktu se silami Chaosu v Legendárních časech během Velké křížové výpravy. Jak nově vytvořené legie Adeptu Astartes, Císařovi Space Marines, pochodovali (pozn. překl. Tak todle fakt no comment :-D ) z Terry, osvobodili tisíce světů. Na těch nejvíce zkažených Chaosem nalezli nečisté mutanty rojící se jako kobylky a posedlé Daemonhosty. Tyto pošpiněná místa byla nemilosrdně očištěna ohněm a mečem, chrámy a Ikony byli vymazány melta bombami, monstrózní živá města byla rozdrcena orbitálním bombardováním.. V mnoha případech byli planety úplně srovnány se zemí, protože velitelé byli zdrceni šílenstvím které viděli a rozhodli se raději proměnit celou planetu v mrtvou ruinu, než aby to šílenství mohlo pokračovat. Na dalších planetách zaostalí obyvatelé upadli v mnoho různých forem vyznáváni chaosu, lstivějších a mnohem vychytralejších. Tito Chaosem pokřivení byli prolhaní a úskoční a přidali se k Císařově křížové výpravě pouze aby mohli dále šířit svůj jed a zradily své nové pány kdykoliv se jim to sešlo.
Posedlost byla kdysi devět desetin učení. Je tím i nyní, ale musíme se obrnit proti té desetině která stále zůstává a byla člověkem. Povinnost požaduje abychom odložili tyto myšlenky a vykořenili nečistotu v myšlenkách i činech. Nemůžeme konat jinač. Nikdo nemůže být prohlášen nevinným z nenapomáhání. Raději se zničit než podřídit!
Inkvizitor Enoch
V těch časech byla hrozba cizáků vnímána jako největší ze všech a nebezpečí bytostí Warpu a nekontrolovaných psykerů bylo Císařovými služebníky chabě pochopeno, nehledě na jeho neustálé napomínání tvrdohlavých. Mezi široce rozptýlenými legiemi Císařovy křížové výpravy byli noví spojenci vítáni pro svou pomoc kterou mohli poskytnout ve velkém boji o osvobození lidstva. Dokonce i mutanti určitých druhů, kteří byli posouzeni jako dostatečně stabilní, mohli prosperovat a bojovat v řadách Imperiální gardy. Tento zvyk přetrvává dodnes, byť pod drastickými omezeními na genetickou čistotu než to bývalo kdysi.
Prokletí mutantů,
Ó Císaři zbav nás,
A morte perpetua,
Domne, libra nos.
Že přineseš jim jen smrt,
Že neuštříš žádného,
Že neodpustíš žádnému,
My pane prosíme tě znič je.
Výtažek z Fede Imperialis, známý jako bojová modlitba Adeptu Sororitas
Jak Křížová výprava dorazila na samý kraj Východního Okraje začal naplno bujet recidivismus a zrádcovství v jejích řadách. Vzbouřenecké armády Zrádců a mutantů tyranizovali právě osvobozené světy a kde se mocichtiví velitelé, guvernátoři a odpadlí Space mariňáci snažili vytvořit vlastní Impéria. Dokonce i po staletích bojů s těmito Zrádci se Chaos dokázal vzchopit během kataklysmatického Horova kacířství kdy bylo Impérium roztrženo během civilní války. V těchto matně pamatovaných časech šlapali Ztracení a Zatracenci šlapali po posvátné půdě samotné Terry a umírali po milionech u zdí Císařova paláce. Od těch dávných časů do teď je Impérium neustále sužováno armádami Ztracených a zatracenců, od strašných hord mutantů až po Zrádcovské armády. I přes největší snahu Inkvizice a loajálních sil zůstává hrozba chaosu neustále stejně zhoubnou.
Bojové schopnosti
Bojové schopnosti Ztracených a Zatracených jsou tak proměnlivé jako jsou nezměrné množství tváří Chaosu. Jednotky jako 9. Zrádcovská, jednotka která se nedávno přidala na stranu Chaosu, jsou ekvivalentní k plně vyzbrojenému regimentu Imperiální Gardy s podporou tanků Leman Russ, mobilních dělostřeleckých kusů-Bazilišků, průzkumníků Sentinel a dalších pancéřových vozidel. Ač jsou silně vyzbrojeni, postrádají morálku loajálních jednotek vzhledem k tomu že byli jejich velitelské struktury, velitelé a komisaři odstraněni při přechodu. Tyto síly jsou nejnebezpečnější v bojích ze vzdálenosti kde jejich těžká palebná síla snižuje riziko boje na blízko nebo zteče.
Větší hordy Ztracenců a zatracených jsou chabě vyzbrojeny. Používají bizarní směs výzbroje vyrobené na démonických světech, od starodávných laserových pušek a automatických pušek až po obří Heavy stubbery a plamenomety, ale mají minimální počet těžkých zbraní . Pravým opakem jsou jednotky mutantů, které musí spoléhat na velkou početní převahu aby mohli porazit lépe vyzbrojené protivníky. Smečky mutantů jsou hnány kupředu aby přečíslili své protivníky nehledě na ztráty, posílajíc jednu krvavou vlnu za druhou. V těchto útocích jsou největším nebezpečím větší mutanti a zplozenci Chaosu, posedlí jsou svou vahou a množstvím schopní udolat i ty nejstatečnější obránce.
Jakákoliv síla Ztracených a Zatracenců může být rozervána hrůzami démonických posedlostí, jak se její členové volně otevírají bytostem Warpu v ohromných výbuších sebezničení. Co je ještě horší, šílené žalmy a zkažené ikony smrtelných následovníků Chaosu mohou otevřít démonům cestu do fyzického světa. Bitevní vřava, psychické výkřiky umírajících pojí a krmí tyto bytosti a dokonce i ta nejmenší trhlina v realitě může otevřít cestu těmto ďábelským bytostem aby se krmily a lovily duše. Tisíce Ztracenců mohou být obětovány jenom aby umožnili svým neviděným pánům otevřít cestu těmto bytostem. Silní vedou vždy ty slabé. Tam kde slabí skloní svou hlavu a poddají se, se silní postaví svému osudu.Je mnoho slabých a mnohá jsou jejich pokušení. Nehledě na slabost se shlukují na volání Démona a Odpadlíka. Nelituj jich a pohrdej jejich tvrzením o nevinnosti, radši ať zemře stovka nevinných než aby se jeden sklonil pře Démonem.
První kniha indoktrinací
Nejnebezpečnější ze všech jsou šílené démonické stroje, které jsou často v čele nejdůležitějších útoků. Démonické stroje jsou pekelným spojením kovaného železa a magie warpu, živé bestie nabité pekelným životem a řízené šílenou vražednou touhou připoutané démonické bytosti. Tyto výtvory jsou těžce ozbrojeny děly, plamenomety a raketami, ale stále mají perverzní potěšení z párání protivníků ocelí kovanými pařáty. Pokud se na bitevním poli vyskytnou Chaos Space marines, mají většinou pod kontrolou větší masy Ztracených a Zatracenců. Tvoří elitní úderné jednotky a jsou hlavním elementem nelítostných velících struktur. Přítomnost těchto zkušených bojovníků Dlouhé války dělá Ztracence a Zatracené neskutečně více nebezpečné, jejich válečné umění a neochabující nenávist propůjčují hordám zuřivé odhodlání a bezhlavou odvahu, které se jen těžko odolává.
Stupeň ohrožení a Imperiální přístup
Ze všech hrozeb, kterým Impérium čelí je hrozba Chaosu ta největší. Vábivost Chaosu dokáže obrátit síly dobrotivého Císaře proti nim samotným. Nesčetné hordy Ztracenců a Zatracených demoralizují a zkazí vše s čím se setkají. Nikdo ze Zatracenců není tak nenáviděn tak jako Zrádci. Zrádcovské síly využívají svou zradu ke svému prospěchu jak jen mohou, překvapivě napadají zranitelné cíle předtím než opevní proti odvetě. Pozdější fáze bojů proti Ztracencům jsou náchylné se zvrtnout v sérii obléhání. Až příliš často se vzestup Chaosu promění v sérii nákladných, krvavých bojů v hivech a pevnostech, kde se loajalisté snaží vykořenit zkaženost a osvobodit ty jež jí byli zotročeni.
V případě populistických vzestupů inspirovaných demagogy Chaosu a kacíři, budou jednotky méně vojenské, ale o to více početné, s lidmi všech povolání dotlačenými do služby s jakýmikoliv zbraněmi a obrněnými jednotkami, které dokázali postavit nebo ukrást. Mutanti a utlačované třídy obyvatelstva jsou až příliš snadno svedeny do rebelie proti vládě Impéria, pasujíc se do role podzemního odboje nebo samozvaných bojovníků za svobodu. Nejhorší noční můrou všech loajálních služebníků Císaře je zkažení Hivu nebo civilizovaného světu, kde se mohou zrádné síly počítat na miliony.
Čelíc odplatě lidstva se někteří zrádci a mutanti pokoušejí uprchnout do venkovských oblastí planety aby utvořili menší partyzánské jednotky trápící loajální síly přepady a nájezdy po mnoho měsíců i let. Kdykoliv je to jen možné se zrádci pokusí připojit k dalším legiím Chaosu. Revolty často předcházejí příletu válečných lodí Chaosu a mají způsobit zmatek a spoušť v řadách obránců. Imperiální přístup k manifestacím Chaosu je nekompromisní, musí být zničeny jakýmkoliv dostupným způsobem a to co nejrychleji. Dokonce i ti jež byli svědkem síly Chaosu jsou podezřelí jako nejmenší semínko zkázy celého světu.
Jsme ve válce se silami příliš strašnými než abychom je mohli pochopit. Nemůžeme si dovolit slitování s těmi, kteří byli příliš slabí na to aby se vydali tou správnou cestou. Slitování nás ničí, oslabuje nás a vysává naše odhodlání. Takové myšlenky odložte stranou Nejsou hodny Inkvizitorů ve službách našeho Císaře. Chvalte jeho jméno neboť naším odhodláním pouze odrážíme pouze záměry jeho vůle.
Inkvizitor Enoch
Vesmírní marinˇáci-Historie
"Dejte mi stovku Space mariňáků nebo tisíce jiných vojáků"
Rogal Dorn Primarch Imperiálních Pěstí
Zhruba před 10 tisíci lety stvořil Císař 20 unikátních supervojáků.Tito bojovníci,Primarchové ,byli nejlepší válečníci jaké kdy lidstvo vidělo.Silnější ,rychlejší a mnohem déle žijící než obyčejný člověk ,byli to Císařovi synové pomáhající vytlačovat chaos z lidského Impéria.Naneštěstí ,síly Chaosu vymyslely plán a předtím než se Primarchové plně vyvinuli, infiltrovaly Zemi zkrze hyperprostorovou bránu a ukradly kapsule s jejich zárodky z Císařova opatrovnictví.I když nemohl zabránit krádeži ,jeho obrovské psychické síly mu dovolili zabít démony a ochránit kapsule před zničením.Kapsule byly ztraceny ve vesmíru...
Císař věděl že jeho synové budou nějakou dobu v bezpečí a začal tvořit armádu.Neměl čas ani prostředky aby znovu stvořil Primarchy takže raději použil genetickou informaci originálních primarchů k tvorbě k tvorbě legií supervojáků.Nyní jsou známí jako Space Mariňáci.Proces tvorby mariňáka zahrnoval nasazení Primarchovy genetické informace do dospívajícího člověka.Toto způsobilo jeho psychickou a fyzickou proměnu.Rostl rychleji a učil se mnohem lépe než normální člověk a byl oddaný Císařovi a ochraně lidstva.
Jak plynul čas Císař byl schopen najít ztracené Primarchy.Každý z nich rostl na jiném světě ,v jiných podmínkách ,s odlišnou kulturou ale všichni byli úžasní válečníci a velitelé.Jeden po druhém se s ním znovu spojili a dostali pod kontrolu mariňácké Kapituly které byly z jejich genů.
Nejsilnější ze všech Primarchů byl Horus.Císař ho prohlásil nejvyšším velitelem všech armád,tzv. Vojevůdcem.Horus dobře sloužil Císaři mnoho let ale bohužel byl infikován Chaosem.Se svojí Kapitulou a několika dalšímy Primarchy kteří byli také infikováni Chaosem, si začal myslet že Imperátor je nakažen Chaosem a kvůli záchraně lidstva by ho měl zabít a dosadit se na jeho místo.Šílenství nechalo dveře pro příchod Chaosu do jejich srdcí otevřené...
Tato občanská válka je známa jako Horovo Kacířství.Nespočet tisíců obránců padlo pří hájení Impéria.Rozhodující bitva se odehrávala na Zemi,v Císařově Paláci.Horus dokázal dovést své síly přímo do srdce Impéria a byl přesvědčen že zvítězí.Horus vyzval Císaře na souboj.Bojovali celé hodiny,soupeři byli vyrovnaní a souboj byl krvavý.Imperátor zabil Hora ale Horus mu způsobil smrtelné zranění.Aby jeho mozek fungoval dál, byl umístěn na zařízení nazvané Zlatý Trůn.Není ani živý ani mrtvý.Jeho psychická energie je stále silná.Je to tak po 10 tisíc let.Nejvyšší Lordi Země vládnou Impériu jako by ho řídil Císař sám.
Eldaři-Historie
"Nevěřte jejich vzhledu protože Eldaři jsou člověku cizí stejně jako divocí Orkové a děsiví Tyranidé.Jsou nevypočitatelní a nestálí,útočí bez důvodu a bez varování.Nemůžeme jim porozumět protože zde není čemu rozumět - jsou neobvyklou silou vesmíru."
Imperiální velitel Abriam Hum
Eldaři jsou dávnou vysoce psychickou rasou.Nadřazeni všem ostatní rasám v téměř každém směru,kdysi vládli vesmíru.V těch časech bylo lidstvo jednou z mnoha skupin mezi stovkami necivilizovaných světů.Přesvědčeni o nekonečnosti jejich psychických schopností ,začali Eldaři podléhat nespočtu potěšení plynoucích z jejich moci a touze po naprostém osvícení.Byla to neopatrnost která vedla k pádu a téměř tuto rasu zničila.
Před deseti tisíci lety se něco změnilo v hyperprostoru.I když Eldaři pravidelně kontrolovali stav hyperprostoru,pozdě zjistili že byli moc uzavření do sebe.Jistě,bylo zde pár Farseerů kteří se pokoušeli varovat vládnoucí kasty několika Craftworldů.Ale to nestačilo.Díky strašlivému množství silných emocí vydávaných všemi Eldary se v hyperprostoru začalo něco rodit.Jak to rostlo ,bariéry mezi naším světem a hyperprostorem se začaly bortit.Nakonec se v prostoru vytvořila obrovská hyperprostorová anomálie a Slaanesh,Pán potěšení se narodil.Zmatek a chaos začal požírat všechno v jeho cestě...měsíce,craftworldy,planety,hvězdy...
Portál se stabilizoval.Jeho růst se zpomalil a síly Chaosu začali dobývat známý vesmír.Výprava zničila eldarské světy.Eldaři kterým se povedlo utéct byli roztroušeni po celém vesmíru.Mnoho z nich uteklo ze svých Craftworldů na na divoké,necivilizované světy.Tito ztracení Eldaři jsou nadále známí jako Exoditi.
Z kdysi mocné a prosperující civilizace Eldarů dnes zbyla jen malá skupina přeživších.Farseeři vidí daleko do budoucnosti a vše co zatím vidí je porážka.Není neobvyklé vidět jak Eldaři válčí po boku ostatních rasa aby manipulovali s osudy ostatních protože ví ,že to drasticky ovlivní jejich vlastní osud.
Eldaři mají jedny z nejpokročilejších technologií vůbec.Přestože je jich málo,jejich vojáci jsou vysoce specializovaní.Za posledních 10 000 let je lidstvo potkalo ve skoro každém větším konfliktu.Bohužel,tito psychičtí válečnící zůstávají tajemstvím pro všechny neeldaří rasy.
Po pádu se Eldaři roztrousili po celém vesmíru.Žijí na obrovských uměle vybudovaných planetách zvaných Craftworldy.Tyto lodě,větši než menší planety jsou založeny čistě na psychických silách svých obyvatel.
________________________________________________________________
REPORT O ELDARECH
ODESLÁNO ZE: Selenis
CÍL: Urmach IV
DATUM: 2784763.M39
TELEPATICKÝ KANÁL: Koncový Astropat Klřh
ODKAZY: DE/Hist.364.JENODKAZY
KOPIE PRO: INQ/675/h76
ALSP/2934/U5
TLO/419253/YH653
AUTOR: Amadeus Kreutz
TITUL: Shrnutí Mýtů, Legend a Pověr rasy Eldarů.
MYŠLENKA DNE: „Zatracení je věčné“
Eldaři jsou skutečně prastarou rasou. Jak dávno je tomu, co byla galaxie pod jejich nadvládou, se již nedá přesně určit. Že však jednou byli jejími mocnými vládci, je bez diskuse. Že jejich civilizaci postihla nějaká děsivá pohroma, je naprosto jisté. Ale co se to vlastně stalo lidem Eldarů před tolika tisíciletími? Bylo mým úkolem a povinností pátrat po odpovědích na tuto otázku a zde bych chtěl předložit své předběžné závěry.
Pád Eldarů, jak jej sami mezi sebou nazývají, nastal na konci soumraku jejich civilizace, který trval dlouhá staletí. Existuje řada zmínek o tajuplném 'Velkém Nepříteli', kterého podle víry Eldarů stvořily jejich vlastní vybuzené emoce a psyché. Eldaři zdegenerovali do hedonistů vyhledávajících jen smyslná vzrušení, a touha po okamžitém potěšení a věčné blaženosti zachvátila celou rasu. Jakých zrůdných činů se dopouštěli, nejsme s to říci, ale jejich perverzní chování a pokřivené skutky daly vzniknout bytosti známé jako Velký Nepřítel.
Velký Nepřítel se zrodil do svého zásvětí s výkřikem, který pronikl celou galaxií a téměř vyhladil celou Eldarskou populaci. Střed jejich dávné říše, který měl podle legend ležet někde v místech, kde nyní víří Oko Děsu, byl zcela zničen; zbylo jen několik planet známých mezi Eldary jako Babické Světy; jejich obyvatelstvo vymřelo nebo zdegenerovalo do nemyslících stvůr. Všichni Eldaři však očividně nezahynuli. Někteří z nich, kolonisté známí jako Utečenci, odešli ještě před Pádem a začali žít na mladých světech, kde mělo strádání a dřina ukonejšit jejich sužované duše. Těsně před pohromou Pádu si i jiní uvědomili, v jakém jsou nebezpečí, a zřekli se svých zvrácených způsobů. Postavili obrovské vesmírné lodě, na kterých chtěli uniknout vražednému rozmaru svých bratří. Mnoho takových plavidel kataklyzmatickému zrození Velkého Nepřítele neuprchlo, ale ti, kterým se to podařilo, Světolety, o nichž mnozí z nás už slyšeli, přežili dodnes. Ale co ostatní, takzvaní Temní Eldaři? Odkud vzešli? Jsou to Eldaři ze Světoletů, kteří se vzdali svých nových životů a navrátili se k prastarým, krvežíznivým způsobům z dob před Pádem? Jsou to přeživší Pádu, kteří na poslední chvíli nějak unikli své sudbě a dál provádějí tytéž hrůzné a zvrácené rituály, jakým se Eldaři oddávali před příchodem Velkého Nepřítele? To nikdo nedokáže říci, neboť ani ti z řad Eldarů, kteří by takové věci mohli znát, o Temném Rodu nehovoří.
Jako někdo, kdo s Eldary hovořil při nemálo příležitostech a měl možnost sledovat některé z méně zapovězených rituálů, mohu říci, že existuje jedna věc, která proniká všemi stránkami jejich života – strach z Velkého Nepřítele; Žíznivého Boha; Požírače Duší. Utečenci konstruují obří Duchy Světů, kam vkládají duše svých mrtvých, zatímco všichni Eldaři z Světoletů nosí drahokamy, které při smrti zachytí jejich duši. Ta je zpětně vložena do složité Věčné Matice Světoletu. Ale co Temný Rod, Temní Eldaři? Jak se oni brání pustošení věčné Nemesis Eldarů, Velkého Nepřítele?
Jak je vidět, Eldaři jsou vysoce pokročilí a komplexní tvorové, a tisíc krát tisíc životů studia nepostačí, abychom je plně poznali. A i kdybychom poznali jejich mysl, mohli bychom ji kdy plně pochopit? Každá odpověď vyvolává deset nových otázek a čím hlouběji se člověk ponoří, tím těžší je pamatovat si původní otázku.
[[[Konec zprávy]]]
http://www.dawnofwar.estranky.cz/clanky/rasy-historie